Wednesday, December 14, 2011

PENGAKHIRAN CINTA ELYSA YANG ROMANTIS

Tengok cinta elysa..mesti ramai yang menonton...heheh...so dah tengok kan kesudahan episod akhir CINTA ELYSA ni kan...apa perasaan anda..puas?? adakah segala skrip perancangan minda kita seiring dengan apa yang di fikirkan..lah mesti lah kan...happyyy ending...
jom bace sinopsis cerita ni

Cinta Elysa mengisahkan dilema yang dialami oleh Aril lakonan  (Botak Juvana) yang terpaksa menjalankan tanggungjawab menjaga ibu saudara dan sepupu-sepupunya yang membenci dan memusuhinya. Watak ibu saudara yang benci sangat kat Aril dipegang oleh Zila Bakarin dan sepupunya yang perempuan nama Elysa ( lakonan Fasha Sandha).
Jasman membawa pulang Aril ke rumah kerana Aril ni anak yatim piatu yg membesar tanpa kasih sayang. Selepas disisihkan dari keluraga, dia tinggal dengan Jasman.
Jasman telah menempatkan Aril dan Elysa di satu kolej supaya Aril dapat menjaga keselamatan anaknya di kolej tu dari diganggu lelaki lain..(jd bodyguard le ni).
Jasman (lakonan Dato' Jalaluddin Hassan )bapa saudara kpd Aril ni mahu Aril menjaga dan memastikan keselamatan anak anak nya sebelum dia meninggal dunia, dia dah pesan kepada Aril supaya menjaga anak anaknya hingga mereka tamat pengajian. Aril ni seorang yang samseng dan dia dianggap pemuda bermasalah dan dibenci oleh Yasmin (Zila Bakarin) ibu saudara dan sepupunya.
Jadi dalam keadaan dia dibenci dia terpaksa menjalankan tanggungjawab besar tu walaupun terpaksa berdepan dengan ibu saudaranya yg jadi penghalang.
Walaupun Aril ni nampak jahat dan liar tetapi dia dalam diam menaruh hati dan mencintai sepupunya Elysa…(heheh dalam hati ada taman gitu..seronok kan melihat Botak bercinta pulak kali ni ). Oleh sebab cinta yg kuat kepada Elisa lah Aril masih duduk di rumah tu walaupun dibenci oleh mak saudaranya hari – hari.
Kisah menjadi panjang lagi, apabila ibu saudaranya menghalau Aril keluar dari rumah, dan waktu itu, Aril nekad membawa bersama Elysa. Aril menjalani kehidupan samseng untuk menyara diri dan Elysa. Elysa tak suka Aril hidup mencari rezeki cara tak elok. Elysa nak Aril cari kerja yang halal dan menjalani kehidupan yang baik. ( Botak botak…ni mesti tak insaf ni buat kerja samseng, kena masuk sekolah budak nakal lagi le ni heheh) . Demi cintakan  Elysa, Aril cuba berubah dan mencari rezeki yang halal dan dia menerima segala nasihat dan teguran Elysa.
Aril dan Elysa lari tinggal di sebuah kampung menyamar sebagai suami isteri dan mencari orang yang dapat mengubati kaki Elysa yang cedera. Akhirnya orang yang mengubat kaki Elysa, sedar yang Aril dan Elysa bukan suami isteri, akhirnya mereka disuruh berkahwin.
Aril berjanji akan menceraikan Elysa selepas kaki Elysa sembuh. Kekasih Yasmin, Rashid pula sibuk menjejaki Elysa untuk mengetahui kandungan wasiat Jasman. Apakah yang akan berlaku selepas ini?



so ape yang nak saya ceritakan plot cerita menarik sampai dari episod pertama hingga akhir ar tengok..sampai den mengamuk sebab cinta elysa ni terpaksa memberi laluan kat perhimpunan UMNO....hah penat tunggu...!!

komen saya cerita ni ada part yang menyentuh perasaan jugak ar...haah...tapi tengok last sekali zila bakarin manis pakai telekung kan..haha..oke saya bagi 3.5 bintang...:)
berapa juta ntah rating TV3 ni...ahhahh

saper yang terlepas boleh tonton di www.tonton.com.my
lagu tema CINTA ELYSA


4 comments:

  1. tak ikut sgt citer ni. sebab x minat fasha. wakaakkaka tapi ending tu hampeh lah...

    ReplyDelete
  2. tak tengok >_<


    http://ch000tz.blogspot.com/2011/12/cabang-yang-tak-mungkin-tersimpul.html

    ReplyDelete
  3. hyz : oke arr..ade ending dari tergntung...hahha

    ReplyDelete