Thursday, April 16, 2015

Vacation : BANDUNG , INDONESIA



Assalamualaikum

Hai , dah lama tak tulis kat blog ni kan . dah bersawang dah rasanya. Okay kali ni aku nak kongsikan sedikit pengalaman aku bercuti di Bandung Indonesia sempena cuti pertengahan semester or Midsem break . Percutian aku ditaja oleh akak aku sepenuhnya . bestkan . hihihi . First time aku ke Indonesia. Banyak pengalaman yang aku timba.



sampai di lapangan terbang


Tapi pengalaman yang aku rasa gelabah giler bila tak boleh nak check in sedangkan kapal terbang nak gerak . fuhhh nasib baik sempat . So kepada sesiapa yang nak g luar negara kena datang airport cepat cepat . 

Aku suggestkan korang kalau pergi bandung ke Hotel Tebu dekat Jalan Riau . Serius terbaik hotel tu .  Kenapa aku cakap terbaik sebab hotel tu baru lagi bukak then harga dia not bad la . dalam RM80 duit Malaysia.


Apa keistimewaan Hotel Tebu ?

1) Staf dengan manager dia bagus gila . Kitaorang siap berborak sakan , friendly rasa macam lama dah kenal tau , rasa di hargai sangat

2) Sarapan pagi aka breakfast dia perghhh terbaik . banyak gila makanan . ada makanan tradisi Indonesia . Aku cakap memang kenyang giler . Masa breakfast sebelum nak check out tu , dia punya menu memang selera aku . Banyak giler variety food dia . Paling aku suka bubur dia , sedap nau !

3) Hotel Tebu merupakan hotel 3 bintang. Lif dia punya button touch screen tau , siap ada cermin besar lagi . Malaysia punya pon tak touch screen macam tu.



Antara tempat mnarik dalam hotel , hotel dia pon cantik


4) Bilik dia memang selesa dia . Memang lengkap lah orang cerita . channel tv dia ada HBO , FOX and banyak channel lain yang ada kat Indonesia .

5) Hotel Tebu dekat dengan factory and kedai kedai kalau nak shopping shopping ni . waduh keren banget ! kedai makan dia yang mewah pon ada tapi rasa takdelah mahal sangat .


Restoren yang ada depan hotel . sedap makanan dia





6) Rasa selesa sangat and nanti kalau pergi Bandung aku akan ke sana .


Pengalaman yang lain yang aku rasa respect kat orang Indonesia ialah




Walaupon jalanraya dia sempit dan agak tak teratur tapi sikit pon tak langgar antara yang lain . Klau kat Malaysia tu memang dah excident dah ni . And satu lagi budaya hon diaorg macam biasa sangat . cuba buat kat Malaysia. tengok apa jadi ? so aku mmg kagum lah dengan rakyat Indonesia . Okay nanti aku cerita lagi pengalaman aku . Adios

2 comments:

  1. PAKEJ MURAH / JIMAT BERCUTI KE BANDUNG

    Assalamualaikum Tuan/ Puan Abang/ Akak

    Salam kenal dari kami, Bimo Mekarwangi Bandung Tour & Transport.
    Sebuah syarikat muslim kat Bandung yang memberikan perkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah favorit untuk dilawati.
    Insha Alloh, driver & tour guide kami yang profesional santun dan peramah akan selalu bawa anda ke semua tempat favorit kat kawasan Bandung, Bogor dan Jakarta dengan selamat.

    Special offer 2015... Jom tempah transport murah kat Bandung jer .

    Rate per Kereta per Day :

    # Suzuki APV /Toyota Avanza/Daihatsu Luxio (6 seat)
    Rate: IDR 400.000 or RM 115

    # Toyota Innova / KIA Pregio (8 seat)
    Rate: IDR 550.000 or RM 160

    # Coaster Isuzu Elf Short (11 seat)
    Rate: IDR 650.000 or RM 185

    # Coaster Isuzu Elf Long (17 & 19 seat)
    Rate: IDR 850.000 or RM 245

    # Toyota Hiace commuter (12 seat)
    Rate: IDR 850.000 or RM 245

    *Masa sewa 14 jam/hari (8am to 10pm)
    *Include : fuel, parking fee, tol, driver, driver meal and kereta
    *Exclude : entrance fee ke tempat-tempat pelancongan untuk persons & kereta
    *Ada extra charge sebesar IDR 50.000 jika nak melawat ke Kawah Putih
    *Tak ada extra charge jika nak melawat ke kawasan Lembang & Tangkuban Perahu

    Company kami tak payah ada deposite cukup send jer picture flight details and tempahan kereta cukup by WhatApps.

    Terimakasih,
    Bimo Mekarwangi Tour

    ReplyDelete
  2. Jom...jom...
    Cuti cuti Bandung with family
    And get our amazing tour package for 4 Days 3 Night..
    ▪ 4 pax price about 940K/94sgd/284RM

    ▪ 5 Pax Price about 870K/87sgd/264 RM

    ▪ 6 Pax price about 820K/82Sgd/246 RM

    ▪7 Pax price about 785K/78.5Sgd/238 RM
    πŸ‘ πŸ‘“πŸ‘žπŸ‘ŸπŸ‘’πŸ‘—πŸ‘œπŸ‘’πŸ’°

    Note : Package included
    ▪ Daily transport included driver, fuel, tol, parking, driver meals
    ▪ New car with 7 seater, full Aircon
    ▪ Daily mineral water
    ▪ Breakfast daily from hotel
    ▪ Daily tour (as costumer request)
    ▪ Hotel 3 star with 2 person inside
    ▪ Airport pickup and drop
    ▪ Tax and service
    Hotel choice 🏀🏣🏒
    ▪ Tebu hotel ( riau street )
    ▪ Fave braga (inside shoping mall)
    ▪ Kembang hotel (cihampelas jeans street, cihampelas walk shoping mall )
    ▪ Citra dream hotel (walking distance to pasar baru)
    ▪ Dbest hotel pasar baru (with pool)

    More detail you can contact us
    Primera Trans Bandung
    Whatsapp : +6285 318 49 0001
    Gmail : primeratrans@gmail.com
    Path : Primera trans
    Facebook : Primera Trans Bandung

    Happy holiday allπŸŽΆπŸŽ΅πŸ“πŸ“πŸŽ‰

    ReplyDelete