Wednesday, October 22, 2014

Lirik Seluruh Cinta . Siti Nurhaliza & Chakra Khan *new

 Kolaborasi Penyanyi No.1 Malaysia Dato' Siti Nurhaliza
 dengan penyanyi bersuara serak dari Indonesia Chakra Khan 


Meratap kepergian dirimu
Meratap menangis sedih tak tertahan
Terbayang saat bersama
Lewati masa terindah
Saat kau memelukku tuturkan cinta

Kaulah seluruh cinta bagimu
 Yang selalu menentramkan perasaanku
 Dirimu kan selalu ada
 Disisiku selamanya

 Kau bagaikan nafas ditubuhku
 Yang sanggup menghidupkan segala gerakku 
Kukan selalu memujamu 
Hingga nanti kitakan bersama 

Tak sanggup ku memikirkannya lagi
Habis separuh nyawaku tangisimu 
Tiada lagi bait yang indah
Terdengar merdu terucap
Merayu menyangjungku
Tenangkan Jiwa

Tiada cinta yang setulus cintamu 
Tiada yang sanggup gantikan dirimu
 Tiada rasa seindah rasamu
 Tiada yang mampu temani diriku

Tuesday, October 14, 2014

Siti Nurhaliza di Universiti Kebangsaan Malaysia

    Penyanyi No .1 negara Dato' Siti Nurhaliza telah berkunjung di 
Universiti No. 2 Negara , Universiti Kebangsaan Malaysia 
sempena The Magic of ASEAN


Best giler suara live Siti Nurhaliza
Hadir tepat pukul 10 malam dengan mendendangkan
medley Nirmala , Balqis dan cindai
di susuli Siti bermain bonang untuk lagu Biarlah Rahsia
kemudian Jaga Dia Untukku dengan vokalnya yang mantap
dan diakhiri lagu Popa Ley Wei 
Ia dibawah orkestra tradisional Malaysia

Apa apa pon memang terbaik la dengan 
peminat siti zoners yang buat riuhnya 
Dewan Canselor Tun Abdul Razak (DECTAR)
 #TheMagicofASEAN 




P/S : Pernahkan kau bermimpi seketika berada ditempatku

Friday, July 18, 2014

MH17 Dugaan terhebat buat Malaysia
















A Malaysia Airlines Boeing 777 plane has reportedly crashed in Ukraine near Russian border

Pesawat Malaysia ditembak jatuh - Penasihat Menteri Dalam Negeri Ukraine

Ukrainian Interior Ministry adviser: Malaysian plane was brought down by a ground-to-air missile & all 298 people on board are dead

" Malaysians are being tested in a great way. Special prayers, deepest condolences and sympathies to the "Nation of Love". Sad crash of  "


2014 nama Malaysia meniti dibibir seluruh dunia . Dugaan demi dugaan . Dugaan di bulan Ramadan . Malaysia :(

Malaysia dilanda musibah lagi. Ya Allah dilindungi Malaysia daripada bala & bencana





Wednesday, July 2, 2014

Alhamdullilah Neelofa sudah bertudung



Alhamdullilah , hidayah Allah 
akhirnya pelakon dan pengacara jelita Neelofa sudah berhijab
semoga perubahan ini memberi kenikmatan kepada beliau .
cantik dan manis =)

Wednesday, June 18, 2014

Patah Sayap - Nadia Aqilah , OST KERANA TERPAKSA AKU RELAKAN


Kerinduan dalam hati
Bagai ditusuk sembilu bisa
Ku tak sanggup menahan sakit di hati
Ku mengharap kesakitan ini sementara
Ku terjaga kau tiada di sisi
Bila sedar erti cintamu padaku

Airmata yang mengalir
Menemani ruang hati ini
Namun kini ku tahu tiada yang pasti
Bila sedar erti cintamu

Patah sayap ku patah
Tak mampu terbang lagi
Bila tanpa cintamu
Hidupku tak bererti

Terbang tinggi ku terbang
Menggapai angkasa
Bila berpaut di sayapmu
Ku mensyukuri
Limpah hidup

Pernahkah pernahkah engkau terfikir
Fikirkan tentangku sakit merinduimu
Tak mungkin tak mungkin aku mampu
Menahan beban sakit hidup tanpa dirimu

Patah sayap ku patah
Tak mampu terbang lagi
Bila tanpa cintamu
Hidupku tak bererti

Terbang tinggi ku terbang
Menggapai angkasa
Bila berpaut di sayapmu
Ku mensyukuri

Patah sayap ku patah
Tak mampu terbang lagi
Bila tanpa cintamu
Hidupku tak bererti

Terbang tinggi ku terbang
Menggapai angkasa
Bila berpaut di sayapmu
Ku mensyukuri
Limpah hidup



Tuesday, June 17, 2014

Bila kawan hanya......


    Pernah tak jumpa kawan yang kita selalu lepak 
tapi dia x pernah upload pic kita dia dengan dia
tapi bila dengan orang lain dia upload ?
Bukan nak sangat tapi kita as manusia akan terasa bila orang tertiber tanya

si polan :
"Wey asal kau selalu update keluar dengan dia tapi dia tak der pon upload gambar dengan kau "

bila orang da start tanya macam tu apa perasaan anda ?
bukan hadap sangat pon nak letak gambar pon . benda kecik pon
tapi last2 kita mungkin akan tertanya kan ? hehhe



p/s : Susah nak cari kawan yang sehati dengan kita .

Wednesday, May 28, 2014

Festival Belia Putrajaya 2014


Bawa adik adik abg berjalan kat Festival Belia kat Putrajaya . 
Sebab yg sorang tu demam so nk mghiburkan dia . Sempat jumpa artis . Hahaha

                                                    INSTAGRAM : AAROLBOME

Monday, May 12, 2014

Masuk Harian Metro







Bace Harian Metro tertiber nmpk pic sendiri 
. Aku tergelak bgai nk gila . 
Semua family tanya sape Arjunaidy ?
 Sape punya angkaralah .
 Senyum sampai ke mlm aku . Muahaha . @enc1kmimp#harianmetro#newspaper #lantaklah #asalkauyangpanas #instanight

Tuesday, April 22, 2014

UKM Mocktrial " Mannequin" 2014



UKM Mocktrial (Faculty of Law) - 'Mannequin' . Best giler, lawak sampai pecah perut . 
Thanks Kaz ajak g tgok . Congratulations kt semua crew produksi #ukmmocktrial 2014 . 
Awesome gila budak Law . Part polis hot sbgai saksi tapi suka part yg bibik ni,
 si Erra ( perempuan yg kt blkg skali kt video tu ) over gila menari . Haha .
 Nora bagi 4 bintang ! #ukmMockTrial #facultyoflaw #UKM #balingbelakang


video


Friday, April 4, 2014

CONGRATULATION SHILA AMZAH . 3rd Place I AM SINGER (CHINA)


I AM SINGER result : 1. Han lei 2. GEM 3. Shila Amzah CONGRATS ANYWAY! LOVE YOU and u r awesome !

Tuesday, March 25, 2014

Selamat tinggal MH370 . Al Fatihah #MH370




Semuannya sudah ketententuan IIahi yang telah
menentukan segala yang terjadi.
Takziah untuk seluruh keluarga yang terlibat .
Sungguh sedih mendengar perkhabaran ini tapi sebagai manusia
haruslah kita redha dengan apa yang telah tertulis
Ya Allah tempatkanlah mereka di kalangan orang beriman .
MH370 DALAM KENANGAN 2014

AL FATIHAH .

Wednesday, March 19, 2014

Pandangan Mat Lutfi MH370 . Mat lutfi Buat kepala


 

                                             Lihat dan nilai . Realiti masyarakat sekarang .
                                                         #prayforMH370

Wednesday, March 12, 2014

Shila Amzah I am singer - China








Shila Amzah all the best ! Super Duper Awesome !

I keep replaying this video


Monday, March 10, 2014

Misteri MH307 Malaysia Airlines #PrayForMH307


Berikut merupakan wajah 12 crew dan 38 penumpang dari Malaysia yang terlibat dalam misteri kehilangan pesawat MH370. Sama-sama kita memperbanyakkan doa semoga Allah melindungi mereka dan kembali dengan selamat. #PrayForMH370 




Where ever you are. Regardless of what is happening, know that we are all thinking & praying for all of you. Come home soon.

Monday, March 3, 2014

(VIDEO) Sapelele SMK Cheras

                       



Sempena Festival Kesenian dan kebudayaan Kolej Ungku Omar 
Universiti Kebangsaan Malaysia
pihak penganjur program telah menjemput sapelele SMK Cheras
Persembahan yang menghiburkan dan superb ! 

video


Sunday, February 16, 2014

Hutan Lipur Berkelah Pahang


     Pengalaman yang sangat menggamit memori ketika kami bersama menghabiskan cuti semester 
dengan mendaki di hutan Lipur Berkelah
Sangat seronok . banyak benda baru yang dipelajari
seperti Falsafah Air .









Subhanallah cantiknya ciptaan Allah 

Wednesday, February 5, 2014

Bila Cinta Di Dusta


Bila cinta didusta
Hati mulai gelisah
Hilang kekasih hati
Hidup jadi merana

Insan jadi idaman
Kini dimilik orang
Cinta yang diimpikan
Putus di tengah jalan
Terpaksa mengalah
Mengapa menyinta
Andainya tak setia
Tak usahlah bercinta
Jika hanya berpura
Bila hati dah jemu
Mula berpaling tadah
Tak pernah difikirkan
Orang yang ditinggalkan
Tersiksa sayu pilu

Ooo...oo merayu-rayu
Ooo...oo ingin kembali
Ooo...oo meratap sayu
Tidak mungkin orang simpati
Menoleh pun tak sudi

Andainya ditakdirkan
Cintamu didustai
Pastinya kau mengerti
Siksanya perpisahan
Hanyalah ditemani sesalan


Feeling sad =( 

Sunday, February 2, 2014

Andai Hatiku Bersuara




Oh Tuhan, berikanlah aku,
Kekuatan menempuhi dugaanMu,
Aku percaya ada hikmahnya,
Di setiap dugaan yang ku terima.

Andainya hatiku bersuara,
Pastinya ia akan berkata,
Cukuplah sayang aku tidak berdaya,
Mengharungi segala sengsara.

Berapa kali harus aku terluka,
Barulah kan ku sedar,
Cintaku tidak layak untuk dirinya,
Mengapa masih aku setia disisinya,
Tidak ku mengerti, tidak ku fahami.

Seperti insan biasa ku ingin bahagia,
Menyintai dan dicintai tiada duanya,
Andai terlampau permintaanku ini,
Maafkanlah kasih.



Ya Allah sedap giler suara dia . melting habis aku dengar !

Wednesday, January 29, 2014

Zamir Juara MASTERCHEF MALAYSIA ALL STAR




Ucapan Tahniah kepada Zamir yang telah berjaya menjadi
Juara  MASTERCHEF MALAYSIA ALL STAR 
dan telah menyumbang sebanyak RM55000 
kepada badn kebajikan Teduhan Kasih
Tahniah juga kepada Celina walaupon tewas lagi 
tetapi beliau telah membuktikan beliau layak menjadi Naib Juara
untuk 2 kali berturut turut dimana Masterchef sebelum ini
kecundang ditangan Syura .



Antara hidangan Zamir


Hidangan Celina 


Permarkahan 
ZAMIR    107
CELINA   103


P/S :Masaklah dengan kasih sayang =)

Monday, January 27, 2014

Anugerah Juara Lagu 28 : Bahagiamu Deritaku #AJL28





Telah menjadi ramalan menjadi Juara Lagu ke 28 iaitu
 HAFIZ dengan lagunya BAHAGIAMU DERITAKU
dinobatkan Juara Lagu 28 . Lagu yang menjadi kegemaranku.
TAHNIAH Hafiz juga kerana berjaya mengondol PERSEMBAHAN TERBAIK

Keputusan penuh AJL28

JUARA LAGU                              Hafiz - Bahagiamu Deritaku
NAIB JUARA                               Hyper Act - Hanya Aku
KETIGA                         Altimet dan Awie Rafael - Kalau Aku Kaya

PERSEMBAHAN TERBAIK         Hafiz- Bahagiamu Deritaku
VOKAL TERBAIK                        Jaclyn Victor


Walaupon AJL28 kurang menyengat tetapi ucapan tahniah untuk semua pemenang pemenang

Wednesday, January 22, 2014

Rindu dekat arwah Nenek =(




Sudah 4 bulan pemergian nenek ku yang telah menghembuskan nafas yang terakhir bulan lepas .
Terasa masih baru dan masih segar diingatan . 
Sewaktu arwah meninggal aku cuba tidak mengalirkan air mata t
etapi sebelum aku kembali ke universiti aku pergi ke kubur 
dengan abang aku untuk membacakan Yassin tetapi baru memulakan ayat air 
mataku deras mengalir . Entah kenapa aku menangis sebegitu .
 Abang aku hanya mampu mengesat air mata nya.
 Nenek selalu ada walaupon sewaktu dia sakit dia tidak banyak cakap .
 Arwah selalu tanya pasal aku . 
Sedihnya bila kalau aku pulang ke kolej tidak dapat ku salam tangan nenek .
 Kesian atuk tinggal seorang . Kadand - kadang dia meracau seorang diri .
Nenek orang rindu kat nenek =(