Friday, June 29, 2012

Kawan bila dah senang terus lupa

 Entry ni ditulis disebab kisah kawan aku yang telah meluahkan perasaan sikap kawan baik dia kat aku.
Rasanya ramai pernah laluinya termasuk la aku .. Tapi kesian kawan aku ni mungkin dia terlalu sedih sampai first time dia mengalirkan air mata ..

Menurutnya kawan baik dia mula menjauhkan diri sejak jumpa kawan dia yang lebih kaya, ada kereta dan so on...Aku cakap mungkin ada kesalahan yang pernah di lakukan..Tak tahu la kan..

Biasalah lah tue time susah datang merayu cakap tak de sape nak dengar masalah tapi bila dah senang segala yang dulu pernah diungkapkan hilang begitu. Macam time sekolah dulu kawan baik aku cakap "engkaulah kawan dunia akhirat" last2x haram ayatnya tu..

Itulah dugaan namanya..tak semua yang kita rancangkan akan indah..tak tahu lah nak cakap apa .. kita pon kadang tak perasan jugak kita pon buat benda yang sama..so jaga diri dan perilaku dengan baik sudahlah..


Maaflah aku cerita story ko ye kawan...sedih aku dengar.. pernah kena tue feeling lebih tue..

lmu tanpa amal ibarat pohon yang tidak berbuah,
tapi kalau hidup tanpa berkwan @ bersahabat ibaratnya bulan yang menyendiri tanpa kehadiran bintang di langit,
ingatlah! kwan yg sntiasa baik itu tdak selamanye baik & kwan yang sntiasa tidak baik itu tidak selamanya dia tidak baik,
kehidupan kita ini sntiasa dipayungi dengan norma-norma khidupan yg baik dan buruk.
jadi,, terimalah seadanya dengan sahabat yang ada . . #copypaste  my junior from USM



moral of the story : nilai persahabatan tak boleh dijual beli , tak semudah A B C

2 comments:

  1. kawan ketawa memang mudah nk dicari, tp kawan & teman menangis, owh.. xpelah, patah tumbuh hilang berganti (pasni soh kawan tu cari kawan yg boleh dibuat kawan okey) ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih komen yea...oke nnti saya bagitahu...begitulah percaturan dunia...hheheh

      Delete