Wednesday, June 6, 2012

Tak guna anak ramai

Kadang-kadang apa yang terpapar di drama sebenarnya banyak berlaku pada zaman serba canggih ni...Anak-anak sekarang bukan macam anak-anak zaman dahulu...cerita yang ingin di kongsi oleh bloh WACANA HIDUP ini adalah kebenaran sebuah cekerama .. Bukan nak mengaibkan tapi sebagai ikhtibar sebagai manusia.

Sebuah keluarga yang mempunyai ramai anak ,cucu sehingga ke generasi yang kelima..berapa berjayanya kehidupan keluarga tersebut membina susur galur keluarga..nampak SEMPURNA tapi ia merupakan satu sandiwara diatas sebuah pembohongan.

Bayangkanlah anak-anak bersuka ria sedangkan ibu bapa meradang kesakitan di rumah..adakah suatu PEMBALASAN yang telah dirancang..seperti kata orang tuaku SEJAHAT MANA SEBURUK MANA MAK AYAH JANGAN MEMBENCI WALAU SEKALI PON...

Sedih melihat segala yang terjadi...harus diingatkan kehidupan kita berpaksi kepada ajaran agama..jika kita mengabaikan ibu bapa tatkala menghitung dosa-dosa mereka terhadap kita maka tak terhitung dosa-dosa kita terhadap Maha Pencipta kita..

Semoga kita lebih mengetahui sesuatu kehidupan jangan diakhiri dengan suatu penyesalan ...moga-moga dijauhkanlah benda-benda ini dlam kelurga

No comments:

Post a Comment